Toimittaja: Jaakko Herranen

Moottoripyöriä, friikkejä sekä moottoripyöräfriikkejä – arvostelussa Days Gone

Days Gone on kulkenut pitkän ja monessa suhteessa kivisen tien jo ennen huhtikuun lopulle ajoittunutta julkaisuaan. Kolmisen vuotta sitten paljastettua zombiseikkailua on lykätty useampaan otteeseen, minkä lisäksi geneeriseltä tuntuvalla nimikkeellä on ollut alusta saakka vaikeuksia herättää pelaajien mielenkiintoa. Onneksi Sonyn oma Bend-studio hoitaa homman jotakuinkin kunnialla loppuun saakka: Days Gone on lopulta ihan kelpo kokemus.

Grindaten ja höyläten maailman ääriin – arvostelussa Trials Rising

Helsinkiläinen, sittemmin Ubisoftin huomaan päätynyt RedLynx on tehtaillut Trials-kaahailujaan rakkaudella jo kaukaa vuosituhannen alkuhämäristä saakka. Sarjan edellisestä täysiverisestä osasta on kuitenkin vierähtänyt jo viitisen vuotta, joten Rising-lisänimen saanut maailmankiertue tuntuu luonnolliselta jatkumolta kauttaaltaan pätevässä päristelysaagassa.

Lara, menisit jo kotiin – arvostelussa Shadow of the Tomb Raiderin The Pillar -lisäosa

Shadow of the Tomb Raider jatkoi hiljalleen aikuiseksi kasvavan Lara Croftin tarinaa kohtuullisen tyydyttävällä tavalla. Kuumaa rautaa on luonnollisesti syytä takoa, joten kehitystiimi Eidos Montreal on päättänyt tupata kauppapaikoille lisäluolastoja peräti kuukauden välein. Nyt arvosteluvuorossa on jatkoseikkailuista toinen, The Pillar.

Tervemenoa pätsiin, Lara – arvostelussa Shadow of the Tomb Raiderin The Forge -laajennus

Syyskuussa julkaistu Shadow of the Tomb Raider oli kehittäjätiimin vaihtumisesta huolimatta kohtuullisen pätevä päätös Laran nuoruustrilogialle. Nykytrendin mukaisesti lisää on saatava uutta peliä odotellessa, joten sitähän toki onkin sitten luvassa roppakaupalla. Ensimmäisenä laajennuksena pelaajien ulottuville saapuu The Forge.

Sielutonta kaahailua tyhjässä pelimaailmassa – arvostelussa The Crew 2

Muutaman vuoden takainen The Crew ei onnistunut mullistamaan autopeligenreä, vaikka yritystä kunnianhimoisen projektin takaa toki löytyikin. Suurimmaksi myyntivaltiksi uumoiltiin valtavaa pelimaailmaa, jonka rummutettiin kattavan liki koko Pohjois-Amerikan mantereen. Jatko-osa jatkaa hyvin pitkälti samoilla eväillä kuin edeltäjänsäkin, mutta minkäs teet, kun sisältö jättää muutoin kylmäksi liki joka osa-alueella.