Nyt kuulostaa erittäin hyvältä: Metal Gear Online ei painotu pelkkään räiskintään

Metal Gear Online lähtökohtaisesti ristiriitainen ajatus: Hiiviskelyyn ja taktikointiin perustuvan pelin saattisi kuvitella taipuvan aika huonosti versus-muotoiseen moninpeliin, koska jälkimmäinen äityy helposti pelkäksi räiskinnäksi.

Uusi Metal Gear Online, joka lisätään Metal Gear Solid V: The Phantom Painiin ilmaisena päivityksenä, vaikuttaa onnistuneen tässä suhteessa hyvin. Kotakun toimittaja nimittäin raportoi kokemuksistaan moninpelin parissa ja hänen kuvauksensa kuulostaa todella lupaavalta.

Kotakun mukaan MGO:ssa painotetaan muutakin kuin pelkkää räiskintää ja vihollisten tappamista. Tämä tapahtuu siten, että tavallisessa VS-ottelussakin saa pisteitä monista muista toiminnoista kuin vain tapoista. Jopa vihollisten merkkaamisesta, ansaan saamisesta tai fulton-pallolla ”pelastamisesta” annetaan pisteitä, mikä luo peliin tasapainoa. Lisäksi vihollisten tainnuttaminen on pisteissä arvokkaampaa kuin tappaminen, mikä seurailee The Phantom Painin yleistä pisteytystä.

Kotakun toimittajan testaamassa pelisessiossa oli tarjolla lukuisia eri layout-vaihtoehtoja, kuten räiskintäpainotteinen ”Assault”, sekä taktisemmat ”Supressed” ja ”CQC” -valinnat. Selvästi MGO on haluttu tuoda mahdollisimman lähelle The Phantom Painia, jossa siinäkin suora hyökkäys on useimmiten huonoin mahdollinen taktiikka.

Metal Gear Online ilmestyy The Phantom Painin konsoliversioille 10. lokakuuta. PC-versioon moninpeli saapuu valitettavasti vasta tammikuussa.

Lisää luettavaa