Vuoden kenties parhaan pelin tekijä kirjoitti tunteikkaan avoimen kirjeen faneille

27.08.2015

Vuosi 2015 on isojen pelijulkaisujen kannalta erittäin hyvä vuosi. Monia nimikkeitä on vielä tulossa, mutta hittipeli Witcher 3 on edelleen vahva ehdokas koko vuoden parhaaksi peliksi. Ja eihän siitä ole kysymystäkään – uskomattoman laaja Witcher 3: Wild Hunt on menestys sekä pelimedian että pelaajien mielestä. Nyt tekijäfirma CD Projekt Redin studiopomo Adam Badowski onkin kirjoittanut firman sivuille avoimen kirjeen, jossa hän kiittää pelaajia ja esittelee työporukkansa työmoraalia.

”Hei, pelaajat!

Aika totisesti lentää! Nämä viimeiset julkaisun jälkeiset kuukaudet ovat kuluneet nopeammin kuin ehdit sanoa potestaquisitor. Olemme paiskineet töitä uuden sisällön eteen, korjanneet mitä piti korjata, ja salaisesti suunnitelleet kuinka voisimme järisyttää roolipelien maailmaa entistäkin enemmän. Tulimme juuri osakkeenomistajien kokouksesta, jossa julkistimme The Witcher 3: Wild Hunt -perheen kasvaneen entistäkin isommaksi – myimme yli 6 miljoonaa peliä kuuden viikon aikana julkaisusta. Älä pelkää, en aio keskustella mistään finanssiasioista nyt. Haluaisin kuitenkin hieman kertoa, mitä tuo meille pelin tekijöille tarkoittaa.

Voisi ajatella, että meillä on kuusi miljoonaa syytä olla onnellisia, ja niin se onkin. Samalla tuo luku on kuitenkin myös suuri velvollisuus ja haluan kaikkien tietävän, että me, pelistudiona, ymmärrämme sen. Meille kaikki tiedän kehunne, kaikki myönteiset arvionne, ovat myöskin velvoite – olemme tehneet todella hyvän pelin, mutta meillä on silti vielä pitkä tie edessämme. Kaikki täällä CD Projekt Redillä ovat erittäin omistautuneita työlleen ja sille, millaisena te, pelaajat, näette sen. Red on täynnä artisteja, villejä unelmoijia ja ihmisiä, jotka ovat hulluna siihen, mitä he tekevät (ja joskus ihan muuten vain hulluja). Menetämme yöuniamme miettiessämme tarkalleen ottaen millainen värisävy Velenin yllä laskevalle auringolle pitäisi antaa, sekä kinastelemme siitä, miten meidän pitäisi järjestää huonekalut huoneeseen, jota suurin osa pelaajista ei todennäköisesti tule koskaan edes näkemään. Emme ole ihmisiä, jotka ovat helposti tyytyväisiä, vaan pyrimme aina parempaan. Haluan teidän tietävän sen. 

Kyllä, kuusi miljoonaa myytyä peliä on valtaisa saavutus RPG-pelejä tekevälle yritykselle, mutta tässä bisneksessä ei ole kyse vain siitä. Jos pelimme ovat äänen, kuvan ja tekstin taidegalleria – te olette taidegalleriamme vierailijoita. Artistille ei ole mitään sen hienompaa näkyä, kuin että ihmiset nauttivat hänen työstään. Tämän vuoksi, kaikkien yhtiömme devaajien puolesta, haluan sanoa kiitos jokaikiselle teistä.

Kiitos!

Adam Badowski,

Head of Studio

CD PROJEKT RED”

Englanninkielisen kirjeen julkaisuympäristössään näet täältä.

Lisää luettavaa