Star Wars: Battlefrontin ”lead designer” raivosi häntä Twitterissä laiskaksi haukkuneelle fanille

Englanninkielisten työnimekkeiden kääntäminen suomeksi on usein hankalaa, joten myös suomenkielisessä työmaailmassa näkee käytettävän englanninkielisiä nimikkeitä. Lead designer kuitenkin eräänlainen pelin johtava suunnittelija, joka vastaa paljolti siitä, millainen pelistä pitäisi tulla. Kyseessä ei siis ole mikään pieni virka.

Star Wars: Battlefrontiin on piakkoin tulossa uusi maksullinen Outer Rim -niminen laajennuspaketti, jossa on sekä uusia kenttiä että uusia hahmoja. Ladattavina hahmoina tulee sellaisia nimiä kuin pahamaineinen palkkionmetsästäjä Greedo sekä kapinallissalakuljettaja Nien Nunb.

Vaikka molemmat hahmot ovatkin uusia, EA DICE on saanut faneilta kritiikkiä siitä, että hahmomallit olivat pelissä jo aiemminkin. Hahmot edustavat Sullustian- ja Rodian-rotuja, jotka esiintyvät jo pelissä, eli kyseessä on lähinnä eräänlainen ”uudet vaatteet” -ratkaisu.

Twitterissä eräs fani sanoi asiasta painavan sanansa:

Miksi tuoda peliin hahmot Greedo ja Nien Nunb, kun heidän rotunsa ovat jo pelissä? Tuntuu aikamoiselta haaskaukselta! Siistejä uusia tasoja, tosin!

Tähän lead designer Dennis Brännvall vastasi:

Me itse asiassa ajattelimme, että olisi nimenomaan haaskausta jättää hahmot lisäämättä!

Screen Shot 2016-03-06 at 21.03.07

Kommentillaan Brännvall siis selvästikin tarkoitti, että koska hahmot oli niin vaivaton lisätä, ne oli aivan sama laittaa bonuksena mukaan. Tästä eivät fanit kuitenkaan ilahtuneet, sillä kyseessä on maksullinen päivitys ja uusia hahmoja luonnollisestikin käytetään muiden asioiden lisäksi markkinoinnissa apuna.

Käytännössä siis myönnät, että olitte laiskoja?” toinen fani haastoi Brännvallia.

Teen töitä 70 tuntia viikossa, mitenkäs sinä?” Bränvall vastasi selvästi tuohtuneena.

Screen Shot 2016-03-06 at 21.06.25

Battlefront News! -niminen Twitter-käyttäjä ilmeisesti riensi Bränvallin hätiin:

Pelin ja lisäosien tekeminen on suuri prosessi, uudet sankarit eivät vain ilmesty peliin taikaiskusta”, kuului käyttäjän vapaasti suomennettu kommentti, mihin Bränvall vastasi:

Olen pahoillani, että skitsosin, se ei ollut henkilökohtaista. Siirryn hyökkäyskannalle, kun superkovaa työskentelevää tiimiämme kutsutaan laiskaksi.

Screen Shot 2016-03-06 at 21.06.33

Joku vierestä seurannut käyttäjä kommentoi kryptisesti ilmeisesti kritisoituja pelintekijöitä sympaten: ”Alan todella YMMÄRTÄÄ, millaista on olla pelintekijä”. Tähän Brännvall vastasi vielä:

En valita ollenkaan, rakastan työtäni ja on uskomaton kunnia työskennellä tämän tuotemerkin parissa.

Screen Shot 2016-03-06 at 21.06.42

 

Lisää luettavaa