Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun sankari on voittanut vihollisensa? – Tämä roolipeli vastaa kysymykseen

Japanilainen Yuusha Shisu vastustaa roolipelien kliseitä.

Niin toimintaleffat kuin roolipelitkin päättyvät usein siihen, että sankari peittoaa päävihollisen ja pelastaa maailman. Mutta mitä sen jälkeen tapahtuu? Riittääkö yhden vihollisen kukistaminen tuomaan rauhan ja tullaanko sankaria edes muistamaan?

Kotaku kertoo kekseliäästä japanilaispelistä Yuusha Shisu, joka sijoittuu sen viimeisen eeppisen boss-taistelun jälkeiseen aikaan. Nimi kääntyy englanniksi suoraan Hero Must Die, joka jo kertookin mistä on kysymys.

Tarina alkaa kun pelin sankari peittoaa pahan Lord Geelin uhraamalla oman henkensä maailman puolesta. Palkinnoksi sankari herää henkiin viideksi päiväksi, joiden jälkeen hän on lopullisesti kuollut.

Pelaajalla on siis käytössään viisi päivää, joiden aikana hän yrittää auttaa maailmaa. Pelaajan teot määrittävät, tullaanko sankaria muistamaan juhlallisin menoin vai saapuuko hautajaisiin ketään.

Mielenkiintoinen temppu on sekin, että Hero Must Diessa päähenkilö aloittaa huipputason ropehahmona, jonka kyvyt ja ominaisuudet heikkenevät viiden päivän kuluessa olemattomiin.

Sitten ne huonot uutiset: Yuusha Shisu on vasta julkistettu japanilaisessa Famitsu-lehdessä, se ilmestyy kotimaassaankin vasta ensi helmikuun lopulla, eikä länsimaisesta julkaisusta ole mitään tietoa. Lisäksi se ilmestyy kaiketi vain PS Vitalle.

Toivottavasti tämä omaperäinen peli saadaan myös englanniksi käännettynä kansainvälisille markkinoille ja Vitan lisäksi muillekin alustoille. Kiinnostuneita roolipelien ystäviä varmasti kiinnostaisi.

Lisää luettavaa