Bungie on juuri saanut runsaasti kritiikkiä tulevan laajennuksen kalliista hinnasta sekä eksklusiivisen lisäsisällön julkaisusta ainoastaan pelin Collector’s Edition -uudelleenjulkaisun kylkiäisenä, mutta yhtiön uusi markkinointitemppu saa jo lähinnä nauramaan.
Syyskuussa ilmestyvän The Taken King -laajennuksen mukana tulevan monitasoisen uuden questin saa heti julkaisupäivänä auki ainoastaan koodeilla, joita löytyy Red Bull-tölkeistä. Koodit löytyvät uusista tölkeistä, jotka on koristeltu Destiny-kuvituksella, sekä kuvalla ammattilaispelaaja Michael ”Flamesword” Chavesista.
Ilman koodia tehtävän saa auki vasta 1. tammikuuta. Destiny-pelaajien kannattaa siis ostaa Red Bullia, elleivät halua odottaa neljää kuukautta.
Heinäkuun alusta lähtien koodeja voi myös käyttää ”focused light” -bonukseen, joka antaa kokemuspisteisiin boostin 30 minuutin ajaksi. Lisäksi ainakin Yhdysvalloissa Wallmart-ketjun tavarataloissa tullaan myymään neljän Red Bullin pakettia, jonka mukana tulevalla koodilla saa ”Mega XP Accelerator” -bonuksen.
Yritetäänkö mainoskampanjalla sitten markkinoida enemmän Red Bullia vai Destinya? Sitä tuskin tietävät edes kampanjan suunnittelijat. Selvää on kuitenkin, että tämä ei varmasti motivoi pelaajia maksamaan yli 50€ pelkästä laajennuksesta, jonka kaiken sisällön välittömästi avatakseen täytyy vielä ostaa energiajuomaakin.
Uutisesta kertoo Polygon.