Usein sanotaan, että asiakas on aina oikeassa, mutta toisinaan asiakkaasta ei aivan tunnu tältä, kun firmat selittävät ongelmansa aina parhain päin ja kiertelevät ja kaartelevat ilman, että myöntäisivät mitään.
Nyt ovat asiat hieman toisin, sillä Xboxin pääpomo Phil Spencer on päättänyt pyytää Twitterissä anteeksi Xbox Live -nettipalvelun viimeaikaista heikkoa toimivuutta. Verkossa on esimerkiksi ilmeisesti esiintynyt ikäviä käyttökatkoksia.
”Tältä Twitter-tililtä löydätte ajantasaisia päivityksiä verkon tilasta. Todella pahoillani tämänhetkisistä ongelmista”, Spencer kirjoitti.
Samalla kun Spencer nöyrtyi pahoittelemaan asiaa, laittoi hän itsensä alttiiksi kritiikille. Twiitti keräsikin nopeasti paljon ihmisten ivaa ja valittelua.
”Olen todella pahoillani, kun ostin p*skan systeeminne ensimmäisenä päivänä, kun se tuli ulos”, joku esimerkiksi kirjoitti.
”Minuun tämä iskee lujaa, sillä käytän videopelejä kääntääkseni huomioni kroonisesta suuren luokan masennuksestani. Offline-pelaaminen vaikuttaisi nyt pakolliselta”, toinen vastaili Spencerille.
”Anteeksipyyntö ei oikein riitä enää.”
”Kertokaapas vielä, miksi oikein maksamme tästä? Xbox Live on ollut roskaan Onen julkaisusta lähtien. Minne se raha oikein meni?”
”Annatte meille ilmaisen kuukauden, eikös niin”, yksi yritti.
Ei ihme, että anteeksipyytäminen on vaikeaa ja epäsuosittua.