Destiny-kehittäjä isoissa vaikeuksissa – väkeä irtisanotaan reilusti

Bungiekin joutuu irtisanomaan työntekijöitä.

26.06.2026

Destiny-kehittäjä Bungie joutuu turvautumaan jälleen irtisanomisiin.

Tätä nykyä Sonyn omistama Bungie ilmoitti vastikään lopettavansa Destiny 2 -pelinsä aktiivisen sisällöntuottamisen. Sittemmin julkaistu Marathon-verkkoräiskintäkään ei ole ilmeisesti ollut aivan toivotunlainen menestys. Siksipä organisaation uudelleenjärjestelyjen myötä paljon väkeä joutuu etsimään jatkossa elämäänsä uusia haasteita.

Lue myös: Tuttua, turvallista ja toimivaa avaruusräiskintää – Arvostelussa Destiny 2

Lue myös: Ensimmäinen ja viimeinen yhteys – arvostelussa Marathon

Bloombergin mukaan studiopomo Justin Truman on astumassa syrjään, minkä lisäksi työnsä menettää vähintään 292 muuta työntekijää – lopullinen määrä on todennäköisesti vielä paljon tätäkin suurempi.

Bungien seuraavasta peliprojektista ei Marathonin jälkeen ole vielä tietoa.

Lähde: Eurogamer

Lue myös: Tilaa Tiltin uutiskirje ja tiedät mistä kahvitauolla puhutaan! Nappaa ajankohtaiset peliuutiset ja puheenaiheet suoraan sähköpostiin tästä.