Roolipelielementit hylkäävä Assassin’s Creed Mirage on rakennettu pelaajilta saadun palautteen perusteella.
Assassin’s Creed -sarja loikkasi roolipelimäisempään suuntaan viimeistään vuoden 2017 Originsilla, sittemmin vielä enenevissä määrin Odysseyllä ja Valhallalla. Tänä vuonna julkaistava Mirage puolestaan pysyy huomattavasti pienimuotoisempana palaten monessa mielessä pitkäikäisen pelisarjan juurille – hiiviskely, parkour ja salamurhaaminen on palautettu seikkailun keskiöön.
Gamesradarille rupatelleen Stéphane Boudonin mukaan tämä uusvanha suuntaus valittiin hyvin pitkälti pelaajilta saadun palautteen perusteella. Vaikka sarjan aiemmat osat ovatkin olleet menestyksiä, ovat AC-fanit kaivanneet myös virtaviivaisempia ja hahmovetoisempia pelejä – tähän tarpeeseen Miragen lupaillaan siis sopivan paremmin kuin hyvin.
Ubisoft Bordeauxin kehittämä Assassin’s Creed Mirage loikkaa 800-luvun Bagdadiin. Tarina seurailee Valhallastakin tutun Basimin edesottamuksia parikymmentä vuotta viikinkiseikkailua edeltävässä ajassa.
Assassin’s Creed Mirage julkaistaan kuluvan vuoden aikana pc:lle sekä Xbox- ja PlayStation-konsoleille.
Lähde: Gamesradar