Kaksi viikkoa kestävä pomotaistelu? Hideo Kojima suunnitteli ihan tosissaan sellaista

Osion oli tarkoitus tulla Metal Gear Solid 3:n.

13.09.2022

Hideo Kojima on pelimaailman hullu nero, mutta välillä hänenkin suunnitelmansa ovat niin hulluja, etteivät ne oikein toimi oikeassa elämässä. Did You Know Gaming -podcast kertoo eräästä tällaisesta suunnitelmasta, joka oli jo niin posketon, että muu tekijätiimi ryhtyi lähes kapinaan sen vuoksi.

Kojima nimittäin kaavaili Metal Gear Solid 3 -peliin pomotaistelua, jonka läpäiseminen olisi kestänyt jopa kaksi viikkoa – siis ihan oikeassa elämässä eikä vain pelin sisäisessä ajassa. Kojima oli tiettävästi ihastunut Stephen Hunterin kirjoittamiin romaaneihin tarkka-ampujista, ja näiden innoittamana Metal Geariin kaavailtiin päähenkilö-Snaken ja The End -vihulaisen välistä tarkka-ampujataistoa, jonka voittaakseen pelaajan olisi täytynyt käydä viikkojen ajan hermoja riipivää kissa ja hiiri -leikkiä vastustajan kanssa.

Osuus eteni jo kokeiluvaiheeseen, mutta testipelaajien tuomio oli armoton: osio oli sekä tuskastuttavan vaikea että kuolettavan tylsä. Tekijätiimi alkoi jopa buuata Kojimalle, jolloin tämä päätti unohtaa kunnianhimoisimmat suunnitelmansa ja osuus muutettiin pelattavampaan muotoon.

Samaisessa podcastissa luetellaan runsaasti muitakin Kojiman erikoisia ideoita, jotka osoittautuivat syystä tai toisesta liian vaikeiksi tai kummallisiksi toteuttaa. Kannattaa siis tsekata, mikäli Metal Gear kiinnostaa. Sekopäisestä pomotaistelusta raportoi myös Kotaku.

Lisää luettavaa