Fallout 4:n myöhäinen julkistus osoittaa, että Bethesdalla on järki kädessä

Pitkä markkinointikampanja vie aikaa kehitystiimiltä, linjaa Pete Hines.

Fallout 4 julkistettiin melko myöhäisessä kehitysvaiheessa, vain viisi kuukautta ennen pelin julkaisua. Monelle tulikin siksi yllätyksenä, että peli ylipäätään ilmestyy vielä tänä vuonna, sillä useimmat pelit julkistetaan yli vuosi ennen ilmestymispäivää.

Bethesdan markkinointijohtaja Pete Hinesin mukaan kyse oli kuitenkin tietoisesta ja perustellusta päätöksestä. DualShockersin mukaan syynä on yksinkertaisesti se, että mitä aiemmin peli julkistetaan, sitä pidempi sen markkinointikampanja on.

Markkinointikampanjat puolestaan vievät työaikaa pelin kehitystiimiltä, jonka täytyy esimerkiksi valmistella pelistä demoja erilaisiin tapahtumiin, kuten E3- ja Gamescom-messuille. Viime kädessä markkintointikampanja syö siis työtunteja, joita voitaisiin käyttää pelin kehittämiseen ja viimeistelyyn.

Lyhyt markkinointikampanja ei siis millään tapaa viittaa pelin kokoon tai merkitykseen. Fallout 4:n julkistus oli suunniteltu älykkäästi siten, että kehittäjien energiaa tuhlataan mahdollisimman vähän. Hinesin mukaan kyseessä onkin yksi Bethesdan kaikkien aikojen lyhyimmistä kampanjoista.

Fallout 4 ilmestyy 10. marraskuuta PC:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.

 

Lisää luettavaa