Mass Effect -pelisarjassa pystyi muiden Biowaren pelien tapaan tehdä valtavia päätöksiä.
Pelissä tehdyt päätökset vaikuttivat luonnollisesti myös pelihahmojen kehitykseen. Eli tuttuun tyyliin hyvät päätökset johdattivat pelaajaa hyviksen suuntaan, kun taas ”pahat” tai moraalittomat päätökset johdattivat pelaajaa toiseen suuntaan.
Biowaren elokuvallinen suunnittelija John Ebenger kertoi kuitenkin Twitterissä, että vain aniharva halusi olla Mass Effect -peleissä pahis. Ebengerin mukaan 92 prosenttia pelaajista valitsi hyvyyden tien, kun vain kahdeksan prosenttia kulki toista moraalitietä kohti pelin huipennusta.
Katso twiitti alta.
Yup. Something like 92% of Mass Effect players were Paragon.
And we put a lot of work in to the Renegade content too 🙁 https://t.co/lywwx7n4Hy— John Ebenger (@EbengerJohn) February 19, 2020