Suoratoistojulkimo Ninjan yhteistyödiilin markkinointi meni mönkään – osa luuli mainoksen viittaavan hirttäytymiseen

Ei mennyt ihan putkeen.

Huippusuosittu Tyler ”Ninja” Blevins on eräs tunnetuimpia pelejään faneille suoratoistavia pelaajia maailmalla.

Kerroimme elokuussa täällä, miten Ninja solmi yhteistyösopimuksen Adidaksen kanssa. Time in -niminen kenkämalli tulee myyntiin vuoden vaihteessa, mutta niiden markkinoinnissa kävi pienimuotoinen moka.

27. päivä joulukuuta Ninja nimittäin mainosti kenkiä Twitterissä kahdella kuvalla. Toisessa kuvassa Ninja leijui ilmassa, kun taas toisen kuvan saattoi tulkita niin, että hän sitoi jotain kaulansa ympärille.

Tästä vedettiin netissä luonnollisesti johtopäätöksiä siihen, että Ninja on itsetuhoinen ja kuvapari oli viittaus hirttäytymiseen. Kuvat poistettiinkin sosiaalisesta mediasta nopeasti.

Ei ole markkinointikaan helppoa aina.