Suomalaisille tuttu kiinalaisyhtiö tekemässä PUBGista virallinen mobiiliversiota

Tämän vuoden kohutuin kanaillallismetsästyssimulaattori suuntaa pikkuruuduille.

Kiinalainen teknologiajätti Tencent ilmoitti viime viikolla voittaneensa tarjouskilpailun PlayerUnknown’s  Battlegroundsin Kiinan markkinoiden julkaisu- ja jakeluoikeuksista. Teknologiajätti on EndGadget -sivuston mukaan kehittelemässä eteläkorealaisstudio Blueholen kanssa virallista mobiiliversiota.

PUBG:n mobiiliversiolla ei ole vielä mitään julkaisupäivämäärää, mutta Tencent on omien sanojensa mukaan hyvässä vauhdissa luomassa autenttista kopiota hittipelistä mobiilialustoille. Samalla yhtiö ilmoitti pelin tulevan ensimmäisenä vain Kiinan markkinoille. Tässä vaiheessa yhtiö ei ole sanonut halaistua sanaa mobiiliversion tuomisesta muille markkinoille, mutta olisi yksinkertaisesti hölmöä bisnesjohtamista olla viemättä erittäin hyvin myyvää tuotetta kaikille sellaisille markkinoille, joilla kysyntää selkeästi on. EndGadgetin mukaan PUBG on myynyt jo nyt yli 21 000 000 kappaletta Steamissa, eikä peliä ole vielä edes virallisesti julkaistu.

Tencent lienee suomalaisille tuttu nimi taannoisten Supercell –kauppojen jälkeen. Tencent maksoi muun muassa Clash of Clans –mobiilipelin luoneesta suomalaisstudiosta 8,6 miljardia dollaria Reutersin mukaan.