Sony Interactive Entertainmentin pomo Jim Ryan on paljastanut uuden sukupolven pelinteon muuttuneen astetta kalliimmaksi.
8- ja 16-bittisten pelien aikakaudella niiden tekeminen oli melko halpaa, koska grafiikat eivät vaatineet laitteilta juuri mitään. Vuosien varrella, teknologian kehittyessä, on myös pelien tekeminen muuttunut asteittain kalliimmaksi.
Nyt sama tapahtuu PlayStation 5:n kanssa.
– Kun grafiikat kehittyvät elävimmiksi ja paremmiksi, vaatii niiden tekeminen samalla enemmän resursseja ja pääomaa. Kyllä, odotamme pelien tuotantobudjettien kasvavan.
– Emme kuitenkaan odota mitään valtavaa kasvua kuluissa, ja juuri tämän takia pyrimmekin kehittymään nopeammassa tahdissa kuin koskaan aiemmin, jotta myös pelintekijät läytäisivät hedelmällisen alustan kasvaa. Jos pysymme [Sony] tuotantokustannusten kanssa samalla tasolla, voi peliala kasvaa samassa tahdissa kanssamme, Ryan kertoi Games Industryn haastattelussa.