Sukupolviharppaus maksaa: Sony paljasti PS5-pelien tekemisen muuttuneen astetta kalliimmaksi

Ei mikään yllätys. Tämä oli odotettua.

Sony Interactive Entertainmentin pomo Jim Ryan on paljastanut uuden sukupolven pelinteon muuttuneen astetta kalliimmaksi.

8- ja 16-bittisten pelien aikakaudella niiden tekeminen oli melko halpaa, koska grafiikat eivät vaatineet laitteilta juuri mitään. Vuosien varrella, teknologian kehittyessä, on myös pelien tekeminen muuttunut asteittain kalliimmaksi.

Nyt sama tapahtuu PlayStation 5:n kanssa.

– Kun grafiikat kehittyvät elävimmiksi ja paremmiksi, vaatii niiden tekeminen samalla enemmän resursseja ja pääomaa. Kyllä, odotamme pelien tuotantobudjettien kasvavan.

– Emme kuitenkaan odota mitään valtavaa kasvua kuluissa, ja juuri tämän takia pyrimmekin kehittymään nopeammassa tahdissa kuin koskaan aiemmin, jotta myös pelintekijät läytäisivät hedelmällisen alustan kasvaa. Jos pysymme [Sony] tuotantokustannusten kanssa samalla tasolla, voi peliala kasvaa samassa tahdissa kanssamme, Ryan kertoi Games Industryn haastattelussa.