Netflix laajentaa toimintaansa – on kuitenkin yksi asia, mihin suoratoistojätti ei koske pitkällä tikullakaan

Netflix ei lähden urheilun kilpavarusteluun.

Suoratoistojätti Netflix laajentaa ensi vuonna toimintaansa myös pelipuolelle. Kerroimme asiasta täällä.

Netflixillä on suuria suunnitelmia tulevaisuuden suhteen. Erästä asiaa ei Netflixissä kuitenkaan jatkossakaan nähdä, vaikka sitä on heiltä useaan otteeseen jo vuosien ajan udeltu.

Netflixin toimitusjohtaja Ted Sarandos kertoi, että suoratoistopalvelu aikoo jatkossakin jättää urheilutapahtumat muiden palveluiden huoleksi.

Sarandosin mukaan Netflix haluaa näyttää ohjelmansa ilman mainoksia ja niin, ettei niistä pidä maksaa erikseen mitään. Koska suuret urheilutapahtumat ovat yleensä täynnä mainoksia, ei Netflix aio jatkossakaan ottaa niitä ohjelmistoonsa. Sarandos myös sanoo suoraan, että urheilutapahtumien hinnat ovat tätä nykyä sellaisia, etteivät he halua tuhlata resurssejaan niihin.

USA:ssa esimerkiksi Amazon Prime ja Peacock ovat jo ottaneet erilaisia urheilutapahtumia suoratoistopalveluihinsa. Aiemmin tänä vuonna Amazon maksoi 10 miljardia dollaria ostaessaan itselleen NFL-oikeudet.