Näinkö konsolisodat voitetaan? PS5:n SSD-levy on niin hurja, että Unreal Engine piti koodata uusiksi sen takia

Tässä vekottimessa vaikuttaa riittävän vauhtia.

07.06.2020

Epic Gamesin koodaama Unreal Engine -pelimoottori piti kirjoittaa uusiksi PlayStation 5:n uutta SSD-kiintolevyä varten.

PS5:n innovatiivinen CPU- ja GPU-teknologia edesauttoivat hurjan loikan verrattuna edelliseen sukupolveen, mutta niin teki myös Sonyn aivan uudenlainen SSD-kiintolevyteknologia.

Epic Gamesin Nick Penwarden kertoi VG247-nettisivun haatattelussa tämän uuden teknologian mahdollistavan huomattavasti paljon nopeammat latausajat kuin mitä tällä hetkellä millään markkina-SDD:llä saavutetaan. Se tietenkin mahdollistaa yksityiskohtaisemman pelimaailman luomisen, koska kiintolevy pystyy lataamaan grafiikkaa huomattavasti nopeammin.

– Se on niin tehokas, että jouduimme kirjoittamaan Unreal Enginen I/O-alisysteemimme uusiksi PlayStation 5:ttä varten, Penwarden paljastaa.

Sony vei kiintolevyteknologian astetta pidemmälle kuin Microsoft, vaikka myös Xbox Series X:ssä on samanlainen NVMe-kiintolevy.

Lisää luettavaa