Epic Gamesin koodaama Unreal Engine -pelimoottori piti kirjoittaa uusiksi PlayStation 5:n uutta SSD-kiintolevyä varten.
PS5:n innovatiivinen CPU- ja GPU-teknologia edesauttoivat hurjan loikan verrattuna edelliseen sukupolveen, mutta niin teki myös Sonyn aivan uudenlainen SSD-kiintolevyteknologia.
Epic Gamesin Nick Penwarden kertoi VG247-nettisivun haatattelussa tämän uuden teknologian mahdollistavan huomattavasti paljon nopeammat latausajat kuin mitä tällä hetkellä millään markkina-SDD:llä saavutetaan. Se tietenkin mahdollistaa yksityiskohtaisemman pelimaailman luomisen, koska kiintolevy pystyy lataamaan grafiikkaa huomattavasti nopeammin.
– Se on niin tehokas, että jouduimme kirjoittamaan Unreal Enginen I/O-alisysteemimme uusiksi PlayStation 5:ttä varten, Penwarden paljastaa.
Sony vei kiintolevyteknologian astetta pidemmälle kuin Microsoft, vaikka myös Xbox Series X:ssä on samanlainen NVMe-kiintolevy.
There has been a massive effort to upgrade Unreal Engine loading and streaming to ensure CPU doesn’t become the bottleneck. PS5 has provided much of the impetus, but the work will benefit all platforms.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) June 3, 2020