Odotettu miekkamätkintä on saanut tuomionsa – onko tulos kunniaksi tekijätiimille?

20.02.2017

Ubisoftin uusi miekkataistelupeli For Honor on vihdoin saanut peliarvostelijoilta tuomion.

Parhaiten peli pärjäsi arvostelusummaussivusto Metacriticin mukaan Xbox Onella, millä alustalla peli keräsi 82 pistettä 100 mahdollisesta kahdeksalta arvostelujalta. Pelin PlayStation 4 -versio keräsi vain pisteen vähemmän 20 eri arvostelijalta. For Honor toimi peliarvostelijoiden mukaan heikoimmin PC:llä, millä alustalla 14 arvostelijaa oli päätynyt antamaan arvion 77.

For Honor kerää kehuja erinomaisesta moninpelistään ja rohkeudestaan kokeilla jotain täysin uutta. IGN:n Brandin Tyrrel vertaa peliä Soul Caliburiin ja Street Fighteriin, sillä hänen mukaan pelin yksinkertaiselta vaikuttava taistelujärjestelmä pitääkin sisällään kaikenlaisia tappelupeleihin yleensäkin liitettäviä pikkujippoja. The Overpowered Noobsin Adam Wheeler kertoi taas omasta kokemuksestaan pelin moninpelin kanssa, missä aluksi hän koki pelaavansa vain sarjaa quick-time-eventtejä, joista valtaosan hän mokasi, mikä totta kai aiheutti ymmärrettävää ärsytystä. Yhden huvittavimmista kuvauksista pelille antaa GameCraten Angelo M. D’Angelo: ”For Honor on se peli, joka syntyy kun toimintapeli, tappelupeli ja räiskintäpeli saavat lapsen, joka katsoo aivan liikaa Deadliest Warrior –telkkariohjelmaa.

Käyttäjien keskuudessa peli ei ole lämmittänyt aivan yhtä paljon. Parhaiten peli on pärjännyt Xbox Onella, minkä 125 käyttäjää ovat antaneet kollektiivisesti pelille arvosanan 7,0. PlayStation-versio tulee jälleen vain kymmenyksen Xboxin perässä, mutta heikoimmin peli on pärjännyt PC:llä, millä 265 pelaajaa on antanut pelille arvion 6,6.

Pertti-peruspelaajien reaktiot ovat olleet toistaiseksi hyvin kaksijakoisia, sillä peliä joko rakastetaan tai vihataan. Peliä rakastavat vertaavat peliä Bushido Bladeen ja pitävät erityisesti pelin haastavasta, mutta lopulta palkitsevasta taistelusysteemistä ja sen taktisuudesta. Pelin monipuoliset moninpelimuodot keräävät myös kehuja, mutta toisaalta peli saa haukkuja siitä, että pelaaja saatetaan pakottaa taistelemaan useampaa vihollista vastaan samaan aikaan, kun taistelujärjestelmä on suunniteltu yksi-vastaan-yksi -taisteluihin. Sen lisäksi pelin verkkokoodia, joka on heille aiheuttanut peleistä putoamisia ja yleistä lagimista. PC-puolella hämmästellään Ubisoftin päätöstä jättää perustamatta vartavasten For Honoria varten tehtyjä servereitä, mikä voi aiheuttaa valtavaa haitaria pelikokemuksen kanssa.

Lisää luettavaa