Metal Gear Solid V:n avoimeen pelimaailmaan sittenkin pieniä rajoituksia

MGS V: The Phantom Painin pelimaailmaan tulee rajoituksia tehtävien aikana, paljastaa Hideo Kojima.

28.10.2014

Ensi vuonna ilmestyvän Metal Gear Solid V: The Phantom Painin on kerrottu uudistavan MGS-sarjaa avoimella pelimaailmalla, jonka kokokin on melkoinen verrattuna sarjan edellisiin peleihin. Nyt pelikehittäjä Hideo Kojima on kuitenkin paljastanut vaatimattoman rajoituksen pelimaailman avoimuuteen.

Metal Gear Informer raportoi nimittäin, että pelimaailmassa liikkumista rajoitetaan tehtävien aikana. Kun siis olet suorittamassa tiettyä tehtävää, määrää tehtävä alueen, jolta poistuminen aiheuttaa välittömän epäonnistumisen. Hideo Kojima paljasti rajoituksen Kojima Station -webcastin tuoreimmassa jaksossa.

Pelaajien huolet kohdistuvat nyt tehtäväalueiden kokoon. Uutisen skeptisimmät kommentoijat epäilevät, että pelialueita on rajoitettu vanhan sukupolven konsoleiden vuoksi, sillä MGS V tulee ilmestymään myös PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle. Monet toitovatkin, että kunkin tehtävän pelialue olisi kyllin suuri tarjoamaan lukuisia erilaisia läpäisyreittejä. Aiemmin Tokyo Game Showsta julkaistun pelivideon mukaan useita taktiikkavaihtoehtoja pitäisikin olla tarjolla.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain julkaistaan ensi vuonna uuden ja vanhan sukupolven Xboxille ja PlayStationille, sekä PC:lle. Pelin tarkkaa julkaisupäivää ei kuitenkaan ole toistaiseksi ilmoitettu.

Lisää luettavaa