Mass Effect Andromedan pääsuunnittelija avoimena: ”On ollut vaikeaa lukea pelin saamaa kritiikkiä”

Mass Effect Andromeda julkaistiin maaliskuussa ja sai osakseen paljon kielteistä palautetta muun muassa bugeista ja grafiikasta, vaikka peliä sinänsä hyvänä pidettiinkin. Nyt pelin pääsuunnittelija Ian Frazier on kommentoinut pelin aiheuttamaa palautemyrskyä IB Times UK:n haastattelussa.

Oma reaktioni on ollut seuraavanlainen”, Frazier kertoi haastattelussa, ”En puhu muiden puolesta, mutta käytin melkoisen määrän ajastani Twitterissä ja useilla foorumeilla ja vastaavilla. En aio valehdella, se oli vaikeaa. On vaikeaa nähdä kritiikki ja kuulla haasteista, joita löytyy.

On hankalaa, kun haluamme toki auttaa, joten pengomme Twitteriä, foorumeita ja muuta yrittäen etsiä vikoja tai antaa ihmisille neuvoja asioihin, joiden kanssa he painivat. Tehdäksemme tämän – auttaaksemme faneja omaksuaksemme palautetta voidaksemme paremmin tehdä jatkotoimenpiteitä – täytyy käydä läpi melkoinen määrä p*skaa. Se osa työstä ei ole kovinkaan hauskaa.

Frazier kuitenkin mainitsee arvostavansa mahdollisuutta keskustella suoraan peliensä pelaajien kanssa.

Älkää ymmärtäkö väärin. En ehkä nauti välillä saamistamme iskuista, mutta yleisesti ottaen on mielestäni todella arvokasta, että asiat ovat menneet tähän suuntaan. Mahdollisuutemme saada palautetta monenlaisilta eri faneilta on hieno asia.

Frazier mainitsi hyväksi sen, että palautetta tulee niin sanotusti suoraan ja sensuroimatta Twitterissä ja toisaalta taas esimerkiksi foorumeilta, joille täytyy erikseen rekisteröityä ja kirjautua, jolloin kynnys kirjoittaa pelkkiä perustelemattomia haukkuja on oletettavasti suurempi.