Konsoleita myydään tutuilla nimillä: Kaksi klassikkopeliä nostivat Wii U:n myyntiä sadalla prosentilla viime vuonna

Mario Kart 8 ja Super Smash Bros. vaikuttivat olennaisesti Nintendon konsolimyyntiin.

Nintendon Wii U -konsolin myynti lähti nousuun loppuvuodesta 2014 ja noste on jatkunut pitkälle vuoden 2015 puolelle. Asiasta uutisoivan Polygonin mukaan sekä konsolin että sen pelien myyntimäärät nousivat keskimäärin sadalla prosentilla edellisvuoden samaan ajanjaksoon verrattuna verrattuna.

Nintendon raportin perusteella syytäkään ei tarvitse etsiä kaukaa. Kunnia myynnin noususta kuuluu kahdelle klassikkopelisarjalle, sillä Nintendon mukaan myyntiä nostivat etenkin toukokuun lopulla julkaistu Mario Kart 8 ja 28. marraskuuta julkaistu Super Smash Bros. for Wii U.

VGChartzin mukaan Mario Kartia onkin myyty maailmanlaajuisesti 4,38 miljoonaa kappaletta ja Super Smash Bros. 3,26 miljoonaa. Sivuston tarjoamat myyntiluvut päivittyvät tosin yleensä hieman jäljessä.

Nintendon oma näkemys on kuitenkin, että pelkkä tunnettujen pelien julkaisu ei riitä. Alustalla, jolle on tarjolla verrattaen vähän pelejä, pelaajat täytyy myös saada pysymään pelien parissa pidempään.

”Yritämme motivoida kuluttajamme jatkamaan ostamiensa pelien pelaamista, ja painotamme mahdollisuutta ylläpitää korkeata uudelleenpeluuarvoa silloinkin, kun julkaisusta on jo kulunut aikaa lisäämällä uusia toimintoja päivitysten ja digitaalisten laajennusten, kuten uusien hahmojen ja ratojen muodossa,” kommentoi Nintendon toimitusjohtaja Satoru Iwata.

Hyvä esimerkki Iwatan viittaamasta käytännöstä on 23. huhtikuuta Mario Kart 8 -peliin lisätty 200cc-nopeusluokka. Ilmaisena päivityksenä kaikille pelaajille tarjottu uusi pelimoodi tuo uudelleenpeluuarvoa koko pelille.

Samaa strategiaa tullaan jatkamaan toukokuun lopulla ilmestyvän kolmannen persoonan räiskintäpeli Splatoonin kohdalla. Polygonin mukaan myös tälle pelille on luvassa ilmaista lisäsisältöä, kuten karttoja, aseita ja yhteisötapahtumia.

Lisää luettavaa