Suomen pelialan parhaimmisto palkittiin vuotuisessa The Finnish Game Awards -gaalassa. Illan aikana jaettiin kaikkiaan kymmenen palkintoa tai tunnustusta.
Vuoden 2016 kotimainen peli, mobiilipeli sekä tietokone- ja konsolipeli valittiin Suomen pelikehittäjien jäsenäänestyksellä. Vuoden 2016 hyötypelin valitsi Serious Gaming Cluster Finland ry. Vuoden luovan saavutuksen ja yritystulokkaan valitsi Suomen pelikehittäjien hallitus. Vuoden ilmiön valinnasta vastasi Neogames Finland.
Tässä tämän vuoden The Finnish Game Awards -voittajat:
Vuoden 2016 hyötypeli:
Augmented Climbing Wall / Valo Motion Oy
Vuoden 2016 yritystulokas:
Kopla Games
Vuoden 2016 ilmiö:
Suomen pelimuseo
Vuoden 2016 luova saavutus:
Alienation / Housemarque
Vuoden 2016 tietokone- ja konsolipeli:
Quantum Break / Remedy Entertainment
Vuoden 2016 mobiilipeli:
Clash Royale / Supercell
Pääpalkinto: Vuoden 2016 kotimainen peli:
Clash Royale / Supercell
Vuoden tauon jälkeen jaettiin myös pelialan vaikuttajapalkinto. Elämäntyöstään pelialalla palkittiin Pelit-lehden emerita päätoimittaja Tuija Lindén. Gaalassa jaettiin myös IGDA:n tunnustus vuoden 2016 vapaaehtoiselle Minna Elorannalle. Lisäksi Pelit-lehti luovutti perinteisen Kyöpeli-palkinnon vuoden 2016 yleisön suosikille, Amistechin My Summer Car -pelille.
Gaalajuhlallisuudet ovat katsottavissa täältä.