Ensimmäisen pleikkarin lohikäärme tämän päivän Yhdysvaltojen pelimarkkinoiden jättimenestyjä

Vanhemman sukupolven pelaajat muistavat Spyro the Dragon -pelit. Niitä työsti ensimmäiselle pleikkarille Insomniac Games -pelistudio, joka Spyron jälkeen on tehnyt esimerkiksi Ratchet & Clank -seikkailuja.

Vuonna 2011 Spyro-tuotemerkki herätettiin uudelleen henkiin. Toys for Bob -pelistudion tekemät Skylanders: Spyro’s Adventure -pelit perustuvat kuitenkin enemmän pääasiallisesti lasten keräilyvimmaan kuin tuttuihin tasoloikkaelementteihin. Pelin pelaajien pitää ostaa uusia Spyro-hahmoja kaupoista, ja niitä voidaan käyttää sitten virtuaalipelimaailmassa. Pelihahmoja pukataan markkinoille tietenkin koko ajan lisää, ja ostokierre on valmis.

Hieman Pokémon-henkiseen keräilyvimmaan nojautuvasta pelistä on tullut jättimenestys, ja nyt pelin julkaisija Activision on kertonut Skylanders-pelien tuottaneen yli 500 miljoonaa dollaria yksistään Yhdysvaltojen pelimarkkinoilla. Tämän myötä Skylanders-peleistä on tullut yksi maailman menestyneimpiä pelituotemerkkejä.

Asiasta kertoi Gamespot.