Ensi vuoden megajulkaisua lykättiin peräti puoli vuotta – tekijät väittävät olevansa laadun asialla

 

Näinhän siinä on taas kerran käynyt odotetulle pelijulkaisulle, että lykkäystä on lätkäisty oikein isolla kauhalla.

Deus Ex: Mankind Dividedin oli alun perin määrä ilmestyä jo helmikuun 23. päivä, mutta nyt pelin julkaisua on myöhästetty peräti puoli vuotta eli päivälle 23.8.2016. Moinen puolen vuoden lykkäys on jo melko harvinainen, etenkin kun julkaisuun olisi ollut enää nelisen kuukautta aikaa. Ainakin tuotantotiimillä on nyt mukavat yli 180 päivää aikaa puunata peliään.

Pelin virallisilla sivuilla juuri julkaistussa tiedotteessa kerrotaan myöhästymisestä otsikolla ”Ei kompromisseja laadun suhteen – uusi julkaisupäivä Deus Ex: Mankind Dividedille”.

Tiedotteessa todetaan myös muun muassa seuraavaa:

Me tiedämme, että odotukset ovat erittäin korkealla, ja me emme ainoastaan halua päästä näihin odotuksiin, vaan haluamme ylittää ne”, Eidos-Montrealin johtaja David Anfossi kirjoitti.

Olemme luottavaisia ja ylpeitä pelistämme tähän mennessä. Nyt kun olemme kuitenkin pelanneet peliä kokonaisuutena, pystymme näkemään, että se tarvitsee vielä lisää aikaa jälkikäsittelyssä, jotta saamme sitä säädettyä, iteroitua ja paranneltua korkeiden standardiemme mukaiseksi. Jotta voimme saavuttaa tämän, meidän täytyy siirtää pelin julkaisua elokuun 23. päivälle vuodelle 2016.

Myös pahoitteluita Anfossilla oli tarjottavanaan:

Olemme pahoillamme, että joudutte pettymään, ja haluamme myös kiittää teitä kaikesta tuestanne ja kommenteistanne. Tämä peli on valtava osa elämäämme, emmekä halua vaarantaa sen laatua.

Mielenkiintoista nähdä, millainen peli mahtaa olla tullessaan ulos. Usein tällaiset myöhästymiset tarkoittavat, että pelit tuntuvat lopulta ilmestyessään jo hieman vanhahtavilta ja etenkin graafisesti vanhentuneilta. Jää nähtäväksi!

Näyttökuva 2015-11-18 kello 20.42.43

Lisää luettavaa