Assassin’s Creedin luojan kiinnostava projekti yhdistää episodipelit ja avoimen pelimaailman

Ancestors: The Humankind Odyssey käy läpi ihmiskunnan historiaa.

Assassin’s Creedin luonut Patrice Désilets jätti pelisarjan AC: Brotherhoodin (2010) jälkeen, ja sittemin häneltä ei ole ilmestynyt uutta peliä. Nyt kehitteillä oleva Ancestors: The Humankind Odyssey kuulostaa kuitenkin erittäin lupaavalta.

Eurogamerin mukaan Ancestors tulee olemaan episodipeli, mutta samaan aikaan se sisältää avoimen pelimaailman.

Ancestors on episodimainen, tarinavetoinen peli, jossa jätämme sinut leikkimään leluillamme jaksojen välillä,” Désilets kertoo Game Informerille. ”Jos tavoitteesi luolamiehenä on oppia käyttämään tulta, jätämme sinut tuon taidon opittuasi kokeilemaan sillä, yrittämään selviytyä ja säilyttämään oppimasi tieto jälkeläisillesi.”

Ancestors tulee kuljettamaan pelaajan läpi ihmiskunnan historian aina kotieläinten kesyttämisestä avaruusmatkailuun. Peli sisältää lukuisia eri päähenkilöitä, eikä se tule Assassin’s Creedin tapaan keskittymään lainkaan sodankäyntiin ja taisteluun.

”Peliin tulee paljon Hollywood-kamaa, mutta sitten jätämme sinulle järjestelmällisen, pysyvän avoimen maailman, kuten Day Z tai Minecraft,” Désilets kuvailee, mutta hän korostaa, että ympäristö tulee olemaan ”triple-A” -pelin luokkaa.

Tällä perusteella Ancestors: The Humankind Odyssey kuulostaa jo hyvin kiinnostavalta. Mitään tarkempaa tietoa julkaisuajankohdasta tai edes alustoista ei ole tiedossa, mutta alla oleva teaser-pätkä sentään julkaistiin E3-messuilla.

Lisää luettavaa