Videopelien ääninäyttelijät ovat olleet nyt lakossa jo noin kuukauden päivät muun muassa huonojen työolojen vuoksi.
Viime aikoina monet ääninäyttelijät ovat avautuneet lakon syistä. Kaksi suurinta esiin noussutta asiaa ovat toisaalta pitkien työsessioiden haitat äänihuulille ja toisaalta provikan vähyys tilanteissa, joissa ääninäyttelijöiden pelit päätyvät myymään valtavia määriä. Ääninäyttelijöiden sanotaan myös haluavan tulla tunnustetuiksi merkittävinä osina pelien mahdollista kaupallista menestystä. Vain noin 25 prosenttia videopeleistä tosin ääninäytellään ääninäyttelijöiden liittoon kuuluvien jäsenten toimesta. Silti tämä on vaikuttanut nimenomaan 11 markkinoiden suurimpaan pelijulkaisijaan.
Metal Gear Solidin Solid Snakea ennen Kiefer Sutherlandia näytellyt David Hayter puolestaan sanoi, etteivät rankat sessiot haittaa häntä. Silti hän muisti erään poikkeuksellisenkin kamalan työpäivän.
”Kerran minä itse asiassa oksensin mikin päälle, koska minun piti tehdä useita oksennusääniä putkeen”, Hayter kertoi.