Pelimaailma on rankka paikka: EA myi jättimenestystään neljä miljoonaa kappaletta – ei silti täyttänyt odotuksia

Neljä miljoonaa ei riittänyt EA:lle.

EA ilmotti eilen sulkevansa arvostetun Visceral Studios -pelistudion.

Asiasta on luonnollisesti keskusteltu myös Twitterissä. Siellä Star Wars -pelien ja esimerkiksi Battlefield Hardline -pelin kenttäsuunnittelija Zach Wilson paljasti, miten vuonna 2011 ilmestynyt Dead Space 2 -peli myi yli neljä miljoonaa kappaletta, mutta myyntiluvut olivat silti niin heikot, ettei se riittänyt EA:lle.

Wilson ei kerro, tekikö peli voittoa vai ei, mutta sanoo, etteivät pelin myyntiluvut kattaneet EA:n odotuksia.

Tämä kertonee omaa kieltään siitä, että pelien kehittäminen alkaa olla jo täysin järjettömän hintaista puuhaa.