EA ilmotti eilen sulkevansa arvostetun Visceral Studios -pelistudion.
Asiasta on luonnollisesti keskusteltu myös Twitterissä. Siellä Star Wars -pelien ja esimerkiksi Battlefield Hardline -pelin kenttäsuunnittelija Zach Wilson paljasti, miten vuonna 2011 ilmestynyt Dead Space 2 -peli myi yli neljä miljoonaa kappaletta, mutta myyntiluvut olivat silti niin heikot, ettei se riittänyt EA:lle.
Wilson ei kerro, tekikö peli voittoa vai ei, mutta sanoo, etteivät pelin myyntiluvut kattaneet EA:n odotuksia.
Tämä kertonee omaa kieltään siitä, että pelien kehittäminen alkaa olla jo täysin järjettömän hintaista puuhaa.
Dead Space 2 cost 60 Million dollars to make and they were merciless with their budget. they only sold 4 mil and that wasn’t enough
— Zach Wilson (@covernode) 17. lokakuuta 2017
I don’t know if it turned a profit. But it underperformed, and meeting expectations are as important
— Zach Wilson (@covernode) 17. lokakuuta 2017