Vuonna 2011 alun perin julkaistu L.A. Noire -poliisipeli on kohdannut omalaatuisen ongelman Nintendo Switch -version kanssa. Peli nimittäin ei mahdu konsolin kovalevylle!
Switchin perusversiossa on 32 gigan kovalevy, josta Nintendon omat järjestelmäohjelmat haukkaavat noin 6 gigaa. Pelaajan käyttöön jää noin 26 gigaa muistia. Fyysisen L.A. Noire –pelilevyn hankkijat joutuvat lataamaan kovalevylleen 14 gigaisen päivityksen, joka mahtuu vielä mukavasti konsolin muistiin, mutta digitaaliversion ostajat joutuvat sijoittamaan microSD-korttiin, sillä pelin digitaaliversio on 29 gigan kokoinen.
”L.A. Noiren digitaaliversio sisältää kaikki päivitykset ja bugikorjaukset, vaatien 29 gigaa muistia. Koska tämä ylittää koko Switchin käytössä olevan muistin, LA Noiren digitaaliversio on asennettava erikseen ostettavalle microSD-kortille, joka tulee laittaa konsoliin ennen latauksen aloittamista”, Rockstarilta kommentoitiin Eurogamerille.
Asiasta kirjoitti muiden muassa Eurogamer.
L.A. Noire sementoi paikkansa pelihistoriassa hengästyttävän realistisilla kasvoanimaatioillaan, joiden perusteella pelaajan piti päätellä, kuinka totta kuulusteltava puhuu. Kasvonmallinnusteknologia oli tosin sen verran kallis kehittää, että se käytännössä ajoi sen kehittäneen australialaispelistudio Team Bondin konkurssiin.