Heavy Rainin ja Beyond: Two Soulsin kehittäjä ei halua tehdä tuotteita, vaan luoda kokemuksia

08.05.2013

Quantic Dream -pelistudion johtaja David Cage on periaatteiden mies. Häntä ei kiinnosta kaupallisten tuotteiden tehtailu, vaan hän tavoittelee ainutlaatuisten pelikokemusten kehittämistä.

Kotakun haastattelussa Heavy Rainin ja ennakkoon kohistun Beyond: Two Soulsin pääsuunnittelija kertoo suhtautumisestaan pelien tekemiseen. Kun Heavy Rain julkaistiin vuonna 2010, se sai ristiriitaisia, mutta enimmäkseen kehuvia arvosteluja. Cage ei kuitenkaan halunnut jäädä aloilleen.

”Kuulimme paljon hyvää palautetta ja muutamia ikäviäkin juttuja,” Cage kuvailee. ”Hyvä, eikun eteenpäin. Yritetään tehdä ensi kerralla jotain paremmin ja ehkä jotain täysin erilaista. Ainoa asia, mitä en halunnut tehdä, oli jatko-osa Heavy Rainille.”

Jatko-osakielteisyys on poikkeuksellinen asenne pelialalla, missä miltein jokaiselle hiemankin menestyneelle pelille yritetään puuhata jatkoa – ja mielellään mahdollisimman pian. Lokakuussa julkaistavan Beyond: Two Soulsin kanssa ollaan kuitenkin lähdetty uudelleen alusta.

”Halusimme aloittaa kokonaan puhtaalta pöydältä,” Cage kertoo. ”Yritimme luoda erilaisen kokemuksen, jonka pelaaminen olisi erilaista.”

Jäämme kiinnostuksella odottamaan lunastaako peli Cagen ja muiden tahojen ennakkohehkutukset.

Lisää luettavaa