Doom oli saada moninpelipainotteisen jatko-osan – Nintendo 64:lle!

Doom Absolution olisi ollut mielenkiintoinen moninpeli

30.12.2014

Doom-sarjan historia on kiharaisempi kuin moni arvelikaan. Peli portattiin aikanaan lukuisille eri konsoleille, eivätkä kaikki konversiot olleet onnistuneita, SNES-Doom oli etenkin varsin karmea tapaus.

Nintendo 64-versio oli kuitenkin varsin hyvä versio, mutta moninpeli siitä puuttui. Niinpä peli oli itse asiassa saada moninpelipainotteisen jatko-osan nimeltään Doom Absolution. Pelin tarkoitus oli rahastaa Goldeneye 007:n aloittamalla moninpelihuumalla, sillä pelin keskeisenä sisältönä olisi ollut kahden pelaajan kilpailuhenkinen areenataistelu.

Peli kuitenkin peruttiin jo varhaisessa kehitysvaiheessa, sillä FPS-maailmassa puhalsivat vuonna 1997 uudet tuulet. Siksipä kehitystiimi siirrettiin tekemään Quaken Nintendo 64-versiota moninpeleineen päivineen.

Jälkeenpäin pelin kehittäjän, Aaron Seelerin kommentti kuvastaa surkuhupaisasti ajan henkeä – kenenkään ei nimittäin Doom 64:n kehitysaikoihin uskottu kiinnostuvan jaetun ruudun moninpelistä FPS-peleissä. Kuten historia nopeasti osoitti, arvio oli varsin väärä ja Doom 64 oli tuomittu jäämään James Bondin jalkoihin.

Lähde: Unseen 64

Lisää luettavaa