Dead by Daylight löysi kovan luokan yhteistyökumppanin metallimusiikin piiristä – naseva video julki

Aikaisemmin peli on tehnyt yhteistyötä sellaisten metallisuuruuksien kanssa kuin Slipknot ja Iron Maiden.

27.06.2026

Kauhuelokuvista innoittuneeseen Dead by Daylightiin on lisätty roppakaupalla lisäsisältöä pelin kymmenvuotisen historian aikana. Verkkopohjainen moninpeli on tehnyt yhteistyötä monien tunnettujen brändien kanssa niin videopelien, mangan, elokuvien kuin musiikkimaailman parista. Mukaan on tullut hahmoja muun muassa Stranger Things -sarjasta, Hellraiser-elokuvista, Alienista, Dungeons & Dragons -maailmasta kuin Resident Evilistäkin. Jopa näyttelijä Nicolas Cage on otettu mukaan pelattavaksi hahmoksi.

Musiikkipuolella pelistudio on tehnyt aikaisemmin yhteistyötä ainakin Slipknot-yhtyeen ja Iron Maidenin kanssa. Nyt tämä lista saa jatkoa metalcore-bändi Ice Nine Killsistä., joka onkin varsin luonteva valinta tämän pelin yhteyteen: hyödyntäähän orkesteri runsain mitoin kauhuelokuvakuvastoa kappaleissaan. Ice Nine Kills julkaisi hiljattain Dead by Daylight -teemaisen Play Dead -singlen, ja kappaleeseen on tehty myös musiikkivideo fiilistä tuomaan. Videolla vierailevat myös skeittailijasuuruus Tony Hawk sekä näyttelijät Devon Sawa (Final Destination) ja Krsy Fox (Terrifier 3). Katso video alempaa:

Youtube video