WWE Day of Reckoning

12.10.2004

Show-painin juonikuviot ovat ottaneet vuodessa aimo harppauksen eteenpäin, joten kauppojen hyllyille on jälleen odotettavissa uusi satsi virallisia painipelejä. Ensimmäisenä markkinoille on ennättänyt Gamecuben WWE Day of Reckoning.

Sen punainen lanka on jo perinteeksi muodostunut uramoodi, joka lähtee liikkeelle oman supertähden luomisesta. Tähän on tarjolla erittäin monipuoliset työkalut, joilla saa muokattua niin painijan ulkonäön, liikevalikoiman kuin sisääntulonkin mieleisikseen. Sen jälkeen edessä on yli 30 tarinavetoista matsia, joiden aikana käydään lävitse kaikki WWE:n perinteiset juonikuviot. Melodraama motivoi mukavasti, mutta rakenteeltaan uramoodi on ikävän suoraviivainen. Tapahtumat etenevät aina samalla tavalla ja jokainen ottelu on pakko voittaa. Tämä typistää koitoksen uudelleenpeluuarvoa pahasti.

Muita pelimoodeja pakettiin on rustattu reilusti yli kymmenen kappaletta. Valinnanvaraa siis riittää, mutta kiinnostus täysin satunnaisten matsien pelaamiseen katoaa nopeasti. Parhaimmillaan virtuaalipaini onkin useamman pelaajan voimin, jolloin esimerkiksi Royal Rumble �vääntöihin tulee kunnolla henkeä.

Pelisysteemi on pohjimmiltaan erittäin toimiva. Kontrollit ovat loogiset ja otteluiden kulku seuraa kiitettävän hyvin televisiosta tuttuja matseja. Valitettavasti illuusio särkyy säännöllisin väliajoin, sillä hahmot eivät aina tottele pelaajan toiveita ja tekoälyssä olisi paljon parantamisen varaa. Vastustajat ottelevat hyvin ailahtelevaisesti sortuen välillä helppoihin virheisiin ja jyräten toisinaan täysin armottomasti.

WWE Day of Reckoning ei pystykään vastaamaan kaikkiin ennakko-odotuksiin. Gamecuben parhaan painipelin tittelin se kuitenkin nappaa itselleen.