Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

11.05.2005

Unreal Championship 2 tarjoaa pelaajille moninpeliräiskintää perinteisimmillään. Peruskonsepti ei siis ole muuttunut mihinkään, mutta pelin sisällä on tapahtunut yksi todella merkittävä muutos. Perusräiskintään on lisätty huomattavasti aiempaa merkityksellisemmät lähitaisteluominaisuudet.

Lähitaistelu on räiskintäpeleissä useimmiten se viimeinen oljenkorsi, mutta Unreal Championship 2:ssa peitsen heiluttelu on hyvässä tasapainossa ampuma-aseiden kanssa. Lähitaistelumoodissa kamera siirtyy automaattisesti kolmanteen persoonaan antaen näin paremman yleiskuvan lähialueista. Hahmot osaavat myös monia erikoisliikkeitä, jotka tukevat usein parhaiten juuri lähitaistelua. Hieman yllättäen hahmon takana oleva kuvakulma toimii hyvin myös tuliaseiden kanssa. Kaikkien hienouksien hallinta vaatii kuitenkin paljon harjoittelua, ja siksi pelaaminen tuntuu alkuvaiheessa vähän tahmealta.

Lähitaistelun painottaminen on kuitenkin vienyt hieman terää ampuma-aseilta. Kunnon räiskinnässä jo perustussarin on jysäytettävä paikat hampaista, mutta tässä pelissä aseista puuttuu se tarvittava ryske.

Yksinpelin ympärille on kasattu pientä tarinaakin, mutta tällä kertaa Unreal Championship 2 ei ole yksinpelaajan silmin kovinkaan mielenkiintoinen. Loppujen lopuksi kampanja toimii vain köykäisenä harjoitteluna useamman pelaajan koitoksia silmälläpitäen. Moninpelinä paketti pitää kuitenkin pintansa, ja lähitaisteluominaisuudet sekoittavat pakkaa mielenkiintoisella tavalla.