Gran Turismo 4 on valmis räjäyttämään pankin. Vuoden odotetuin autopeli ei siis petä. GT4:n kolme suurinta valttia ovat uskomattoman hyvä ajotuntuma, sisällön valtaisa määrä ja komea ulkoasu. Kaikki pelisarjaa pelanneet tietävät, millä tasolla liikutaan, kun puhutaan Gran Turismo 4:n pelattavuudesta. Kyseessä on jotain sellaista, mikä ei jätä juuri parantamisen varaa. Ajaminen ei kuitenkaan ole aivan helppoa ja tekoälyn ollessa haastava, saattaa pienikin virhe johtaa katastrofiin ja voiton menetykseen.
Pelistä löytyy tuttuun tapaan lisenssitestit, jotka perehdyttävät pelaajan Gran Turismo 4:n kontrolleihin ja oikeisiin ajolinjoihin. Lisenssitestit saattavat tuntua turhauttavilta, mutta niiden hyödyn kyllä huomaa siirryttäessä kunnon kisoihin. Gran Turismo 4 tukee myös Logitechin 960 asteen kääntökulman omaavaa Logitech Driving Force Pro -rattia, joka on toteutettu ensisijaisesti GT4:ää varten. Rattiohjaus onkin pienten säätöjen jälkeen erinomainen ohjaustapa, vaikka välillä huitomista tuntuu olevan vähän liikaakin.
GT4:stä löytyy sisältöä 10 autopelin tarpeisiin. Löytyykö mistään muusta pelistä yli 700 lisenssiautoa, joita voi vielä viritellä? Entä oletko koskaan pelannut autopeliä, joka sisältönsä puolesta kestää kuukausien yhtämittaisen pelaamisen? Lyhyesti sanottuna Gran Turismo 4 on laajin autopeli, mitä maa päällään kantaa.
Lisää pisteitä on pakko antaa pelin ulkoasusta. Itse asiassa koko Gran Turismo 4:stä ei löydy juuri yhtään suurta valittamisen aihetta. Toki joku voi huomautella ankean näköisistä katsojista tai muista pikkuseikoista, mutta kun alla on autopelien Ferrari, eivät pienet kauneusvirheet tunnu missään.