IGN-sivusto keksi pyytää oikean elämän aseharrastajaa tutkimaan, missä pelissä on mallinnettu parhaiten AK-47, tuo jokaisen ammuskelupelin perusrynnäkkökivääri. Homman otti hoitaakseen Ian McCollum, joka isännoi ForgottenWeapons.com-sivustoa. Saitilla tutkitaan ja esitellään kaikenmoisten erikoisten aseiden mekaniikkaa ja historiaa.
McCollum käy videolla läpi Fallout 3:n, GoldenEye 007:n, Far Cry 2:n, Call of Duty Warzonen ja Counter-Strike Global Offensiven versiot AK-47:sta, ja sanavalmis herrasmies löytää kaikista sekä hyvää että huonoa. Far Cry 2:ssa McCollum ilahtuu siitä, miten ase saattaa mennä pelissä jumiin – asia, mitä harvemmin nähdään pelimaailmassa. Mitä ulkonäköön tulee, kaikkien pelien aseissa on joitain kummallisuuksia, mutta Warzone ja Counter-Strike osuvat lähimmäs oikean elämän versiota.
Loppupäätelmässään McCollum toteaa, että realistisen aseen hakeminen pelimaailmasta on tavallaan turhaa, koska peleissä aseet käyttäytyvät lähtökohtaisesti eri tavalla kuin oikeassa elämässä. Peleissä monia tosimaailman vaikeuksia on jätetty pois sulavan pelikokemuksen mahdollistamiseksi, joten aseiden lataaminen tapahtuu yliluonnollisen nopeasti, niillä tähtääminen lonkalta on aivan liian helppoa ja ennen kaikkea aseiden tekemä vahinko ei sovi yhteen reaalimaailman kanssa. Pelihahmo kestää paljon enemmän kuritusta kuin mitä oikeasti tapahtuisi, jos jotakuta ammuttaisiin rynnäkkökiväärillä. McCollum suositteleekin kokeilemaan ensimmäiseen maailmansotaan sijoittuvaa Verdun-peliä, jos haluaa aavistuksen realistisempaa näkemystä siitä, miten herkässä ihmishenki on sotahommissa. Katso IGN:n video alta.