Kaipaako surkeimman Star Wars -leffan pahis omaa peliä? – Tämä kehittäjä jaksaa uskoa projektiinsa

Vuoden 1999 Star Wars: Episodi I – Pimeä Uhka -elokuvaa ei moni hyvällä muistele, mutta vielä vuonna 2010 yhdelle elokuvan hahmoista väsättiin omaa peliäkin. Kyseessä ei luojan kiitos ollut Jar-Jar Binks, vaan leffan lopussa hengestään pääsevä pahis Darth Maul (kuvassa).

Peliä kehitti Red Fly Studio, mutta kahdeksan kuukauden työn jälkeen LucasArts jostain syystä lopetti projektin kuin seinään. Nyt kun Star Wars -fanien huomio keskittyy tuleviin elokuviin ja Star Wars Battlefrontiin, luulisi tämän neljä vuotta sitten lopetetun projektin olevan kuollut ja kuopattu. Vaan näin ei ilmeisesti ole.

Red Fly Studion Dan Borth vastaili eilen pelaajien kysymyksiin Redditissä järjestetyssä AMA-sessiossa, ja aloitti koko homman julistamalla, että studio yrittää elvyttää Darth Maul -projektinsa. Polygonin mukaan kehittäjien tiellä on kuitenkin melkoinen este: Electronic Artsin ja Disneyn sopimus, jonka mukaan EA:lla on yksinoikeus Star Wars -peleihin. Red Flyn pitää siis saada EA innostumaan projektista.

Darth Maul -peli ei sikäli ole maailman surkein idea, että kaksipäisellä valosapelilla huitova Maul oli Episodi I:n parhaita puolia. Hiljainen hahmo, jolle ei elokuvissa anneta mitään taustakertomusta. Kyllähän hänestä hyvällä käsikirjoituksella ihan kivan toimintapelin saisi.

On myös ymmärrettävää, että Red Fly haluaa takaisin Star Wars -pelien kehitykseen, etenkin nyt kun koko franchise on jälleen kovassa nosteessa. Borth toivookin, että jos Darth Maulista ei peliä tule enää tekemälläkään, EA ja Disney näkisivät heidän kehittämänsä taistelumekaniikan arvon ja sitä voitaisiin kehittää siihen suuntaan, johon he ovat Star Warsia viemässä.

Lisää luettavaa