Fallout 4 -kehittäjä Bethesda: Vapaus on tärkeämpää kuin graafinen ulkoasu

Bethesda-johtaja Pete Hines selittää, miksi yhtiö ei pyri peleissään parhaimpaan mahdolliseen ulkoasuun.

Fallout 4:n julkistustraileri sai heti kättelyssä kritiikkiä grafiikoista, sillä pelin ei koettu näyttävän muiden uuden sukupolven pelien veroiselta. Kritiikki menee kuitenkin väärään osoitteeseen, sillä pelikehittäjä Bethesda on tietoisesti panostanut muihin ominaisuuksiin enemmän kuin ulkoasuun.

Bethesda-pomo Pete Hinesin mukaan yhtiö ei tee peliä ”vain tehdäkseen parhaimman näköisen pelin.” Games Radarin haastattelussa mies käytti esimerkkinä myös Skyrimia.

”Sen ei ole tarkoituskaan olla kaikkien aikojen upein RPG. Se ei ole valitsemamme tavoite,” Hines kertoi. ”Halusimme massiivisen, interaktiivisen maailman, jossa voit puhua ihmisille, valita oman polkusi, ja jossa kaikki maailmassa on todellisia objekteja ja kaikella maailmassa on merkitys.”

Hinesin mukaan Bethesda panostaakin pelaajien vapauteen enemmän kuin graafiseen ulkoasuun. Kaikkien pelissä olevien esineiden konkreettisuus antaa pelaajille vapauden tehdä mitä haluavat.

”Kaikki maailmassa on jotakin käsinkosketeltavaa,” Hines selitti. ”Et tule huoneeseen kävellessäsi näkemään vain paljon tavaraa, joka kaikki on feikkiä. Kaikki esineet ovat todellisia esineitä.”

Hines sanookin, että Fallout 4:ää tulisi verrata vain toisiin peleihin, jossa kaikki objektit ovat todellisia, eivätkä vain tekstuureja. Kuulostaa siltä, että Bethesdan arvot ovat todellakin kohdallaan.

Lisää luettavaa