Bethesdan marraskuussa julkaistava Fallout 4 on ollut E3-julkistuksensa jälkeen koko pelimaailman huulilla. Ainoastaan hyvää ei kaikki julkisuus ole kuitenkaan ollut, vaan pienellä varoajalla ilmoitetun hiekkalaatikkopelin grafiikka on saanut osakseen myös jonkin verran kritiikkiä. Nykymaailmassa pelaajat ovat tottuneet odottamaan uusilta julkistuksilta korkealaatuista silmäkarkkia, mutta Fallout 4 on kaukana tekniikkademosta.
Bethesda Softworksin Pete Hines on nyt kommentoinut grafiikkakohua seuraavasti:
”Yritämme ottaa Fallout 4:stä visuaalisesti kaiken irti, mutta ymmärrämme samalla, että emme ole tekemässä peliä vain jotta se voisi olla upein peli maailmassa. Sen ei ole tarkoitus olla kaikkien aikojen ällistyttävin roolipeli. Se ei ole lähtökohtainen tavoitteemme. Haluamme massiivisen interaktiivisen maailman, jossa pelaaja voi puhua ihmisille ja valita oman tiensä – maailman, jossa kaikella on merkitystä.”
”Kaikki Fallout 4:n maailmassa on kouriintuntuvaa – pelaaja ei ainoastaan kävele huoneeseen ja näe paljon kamaa, josta kaikki on feikkiä. Kaikki esineet ovat oikeasti esineitä. Aiotko heittää granaatin huoneeseen? Se tulee räjäyttämään pas*aa ympäriinsä ja heittelemään sitä joka puolelle. Joudut oikeasti kuluttamaan aikaa selvittääksesi, minne kaikki lensi ja kimpoili”, Hines jatkoi.
Fallout 4 julkaistaan 10. marraskuuta PS4:lle, Xbox Onelle ja PC:lle.