Vuotoja solkenaan paljastava Tom Henderson huhuilee Battlefield 2042:n haastavasta kehityskaaresta.
Hendersonin DICE-lähteiden mukaan Battlefield 2042:n kehitystyö käynnistyi battle royalena, koska Electronic Arts halusi ”kopioida sen, mikä on suosittua”. Kehittäjät päätyivät siis aikansa suosituimman räiskintämoodin myötä hylkäämään luokkajärjestelmän spesialistien tieltä. Tarkoituksena oli tuolloin myös kerätä mikromaksuja julkaisun jälkeen Call of Duty: Warzonen tyyliin. Osa tuolloin kehitetyistä battle royale -ominaisuuksista päätyi lopulta Hazard Zone -pelimuotoon.
Vuonna 2020 huhti-elokuun aikana kehitystyö kallistui lopulta siihen, mitä Battlefield 2042 on nykyään. Kuvioihin tuotiin sarjalle tutumpia ominaisuuksia, vaikka kehitystyö kärsikin jatkuvasti Frostbite-pelimoottorin teknisistä ongelmista ja pandemian aiheuttamasta etätyöskentelystä. DICE pyysikin Electronic Artsin muilta studioilta kehitysapua kuluvan vuoden maaliskuun tienoilla. Tom Hendersonin videon aiheen tiimoilta voi katsastaa uutisen lopusta.
Battlefield 2042 on kaikesta huolimatta saatavilla pc:lle sekä Xbox- ja PlayStation-konsoleille.
Lähde: VG247