Ylistetty Heavy Rain oli liian raju Microsoftille, paljastaa Quantic Dreamin kehittäjä

04.09.2013

Vuonna 2010 PlayStation 3:lle julkaistu Heavy Rain osoittautui menestykseksi sekä kriitikoiden että pelaajien keskuudessa, mutta pelin käsikirjoittaja-ohjaaja David Cage on nyt paljastanut, ettei Sony ollut pelin alkuperäinen yhteistyökumppani.

Vuoden 2005 Fahrenheit -menestyspelin jälkeen Microsoft oli kiinnostunut jatkamaan yhteistyötä Quantic Dreamin kanssa, mutta vetäytyi Heavy Rain -projektista kidnappausteeman vuoksi. Cagen mukaan yhtiö halusi ”välttää skandaalin”, joka pelistä mahdollisesti nousisi.

Mahtaa nyt harmittaa, kun skandaalin sijaan pelistä nousikin suuri menestys. Quantic Dreamin seuraava ja etukäteen valtavasti hypetetty Beyond: Two Souls ilmestyy sekin yksinoikeudella PlayStation 3:lle, ja yhtiö on myös esitellyt PlayStation 4:lle tulevan The Dark Sorcerer -pelin demon. David Cage kuitenkin painottaa, että ”Microsoft on hieno yhtiö, enkä minä valita tai kritisoi”. Hyvä asenne hänellä on ainakin.

Uutisesta kertoi GameSpot.