Electronic Arts on saanut niin paljon lokaa niskaansa muun muassa mikromaksuista ja online-vaatimuksista, että yhtiö on päättänyt kääntää kokonaan kelkkansa. Lafkan sisällä on tapahtunut muutoksia, ja nyt Sports & Games -osastoa johtaa Patrick Söderlund, joka lupaa jatkossa kuunnella pelaajien palautetta.
Kun EA keväällä äänestettiin toistamiseen Yhdysvaltain huonoimmaksi yhtiöksi, oli Söderlundin mukaan aika istua alas miettimään.
”Totesimme tekevämme asioita, joista ihmiset eivät pidä,” Söderlund kuvailee MCV:n haastattelussa. ”Otimme jotain niinkin yksinkertaista kuin Online Passin. Ihmiset kertoivat, etteivät pitäneet siitä, joten punnitsimme asian plussat ja miinukset, ja totesimme että okei, poistetaan se.”
”Tällaisia päätöksiä tulee ohjata se, mitä kuluttajat kertovat ja haluavat, ja siinä suhteessa olemme aiemmin astuneet harhaan,” Söderlund myöntää.
Pelipomon tavoitteena on nyt kehittää uusi luottamus EA:n ja pelaajien välille, ja tehdä yhtiö tunnetuksi peliensä laadusta. Hän myös toteaa, ettei virheiltä tietenkään voida välttyä, mutta on tärkeää ottaa vastaan palautetta ja myöntää mokailunsa. Söderlund toivoo myös, että tulevaisuudessa EA äänestettäisiin mielummin Yhdysvaltain parhaaksi yhtiöksi.
Saapa nähdä kuinka hyvin Söderlundin filosofia on sovellettavissa voittoa tavoittelevan yrityksen toimintamalliin, mutta hyvältä se ainakin noin paperilla kuulostaa.