Advertising Age -saitti kertoi artikkelissaan viikonloppuna, että Microsoft keräisi Kinect-lisälaitteensa avulla käyttäjiensä tietoja markkinointitarkoituksiin. Saitille lähettämässään selvennyksessä yhtiön edustaja Yusuf Mehdi kertoi kuitenkin yksiselitteisesti, ettei Xbox One tai Kinect-järjestelmä tule kerämään käyttäjistään mitään sellaista tietoa, jonka luovuttamiseen käyttäjä ei anna erikseen lupaansa.
Microsoftin markkinointipäällikkö Albert Penello on niin ikään kieltänyt asian Neogaf-sivustolle lähettämässään vastauksessa. Vastauksessaan Penello kertoo, kuinka Kinectillä olisi teknologisesti mahdollista tunnistaa käyttäjän kasvonpiirteet ja näin kirjauttaa hänet automaattisesti sisään pilvipalvelun tietojen avulla vaikkapa ystävänsä konsolia käyttäessään, mutta tietosuojalakien takia Microsoft ei aio tällaista mahdollisuutta Xbox Oneen tai Kinectiin sisällyttää.
Hän myös painottaa, ettei Microsoftilla kukaan edes työskentele tällä hetkellä sellaisten Kinectin tai Xbox Onen ominaisuuksien parissa, jotka mahdollistaisivat datan keräämisen markkinointitarkoituksia varten.
Myös Xbox Live -pomo Major Nelson on kieltänyt tietojen keräämisen.
