PlayStation 4:n ja Xbox Onen keskeisistä piirteistä tiedetään jo paljon, mutta kuinka hyviä valttikortteja ominaisuudet sitten ovat? Ainakin Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot valittelee CVG:n haastattelussa, ettei uusien konsolien avainominaisuuksia ole helppo markkinoida.
Guillemotin mukaan uusille konsoleille on omaksuttu piirteitä, jotka ovat kehittyneet puhelinten, PC:n ja sosiaalisen median puolella. Näitä sosiaaliseen pelaamiseen liittyviä ominaisuuksia on kuitenkin vaikeampi käyttää myyntivaltteina kuin huippugrafiikkaa tai valtavia tehoja.
”Niitä on erittäin hankala markkinoida,” Guillemot toteaa. ”Pelaajien täytyy kokea ne.”
Ubisoft ainakin panostaa tulevan sukupolven peleissään juuri sosiaaliseen pelaamiseen. Sekä Tom Clancy’s The Division että Watch Dogs -peleissä pyritään yksin- ja moninpelin saumattomaan risteyttämiseen.