Niin sanotut Quick Time Event -kohdat peleissä ihastuttavat ja vihastuttavat. Tiedättehän, ne kohdat kun tiettyjä namiskoja pitää painaa tietyssä järjestyksessä esimerkiksi loppupomoa tappaessaan.
Uusin Tomb Raider palaa Lara Croftin menneisyyteen – ja pelistä löytyy myös QTE-tapahtumia. Pelin taiteellinen johtaja Noah Hughes kuitenkin rauhoittelee pelaajia siitä, että QTE-kohtia olisi pelissä liikaa, vaikka esimerkiksi E3-messujen demo perustui pääasiallisesti QTE-tapahtumien esittelyyn.
”Haluamme tarjota pelaajille elokuvallisen kokemuksen. Meistä QTE-kohdat sopivat Tomb Raiderissa hyvin tällaisten kohtien ilmentämiseen. Yritämme toki saada peliin draaman tuntua muillakin tavoin”, hän kertoi.
Asiasta kertoi Eurogamer.