Pelimaailma kohisee vieläkin MGS-pelisarjan luoneen Hideo Kojiman hiljattain esittelemästä Fox Engine -pelimoottorista. Huippurealistiseen grafiikkaan ja pelituntumaan pyrkivää Foxia tullaan käyttämään seuraavissa Metal Gear Solid -peleissä, joita on siis luvassa kaksi kappaletta MGS5: The Phantom Pain, sekä Ground Zeroes, joskaan pelien tarkkaa suhdetta toisiinsa ei ole vielä julkistettu.
FOX-pelimoottori esiteltiin viime viikolla Game Developers Conferencessa, josta tarjolla kaksi videota. Ensimmäinen kolmeminuuttinen tiivistelmä sopii vähemmänkin alaa tunteville, ja se esittelee muun muassa kasvomallinnusta ja vuorokaudenaikojen vaihtelua. Alempaa voi kuitenkin katsoa myös Kojima tunninmittaisen esitelmän kokonaisuudessaan, jos hermoja ja ymmärrystä riittää.
http://youtu.be/-edTGJ8DlhI
http://youtu.be/17nje72VnPE