Square Enix on Final Fantasy XV:n kehittämisen ohessa jatkanut graafista kehitystyötä, jonka tuloksia esiteltiin hiljattain Microsoftin Build-konferenssissa. Siellä esiteltiin DirectX 12:sta toteutettu uutukainen demo, joka kantaa nimeä ”Witch Chapter 0 [cry]”.
Reaaliaikainen demo on aikalailla uskomatonta katsottavaa. Demopätkän jokainen kohtaus sisältää n. 63 miljoonaa polygonia, mikä on 12 kertaa enemmän kuin Square Enixin kolme vuotta sitten esittelemässä ”Agni’s Philosophy” -demossa. Alla olevalla videolla demon yksityiskohtia availee Microsoftin Steve Guggenheimer.
Demosta tarkemmin uutisoivat Ars Technica on kuitenkin huomauttanut, että vastaavaa peligrafiikkaa saadaan odottaa vielä vuosia. ”Agni’s Philosophy” esiteltiin jo kolme vuotta sitten, eikä yksikään peli ole toistaiseksi yltänyt edes sen esittelemien grafiikoiden tasolle.
Lisäksi demoa pyörittämään tarvitaan sen luokan tehomylly, että yksistään grafiikkaprosessorit kustantaisivat yli 4 000 dollaria. Ei mikään realistinen vaatimus peruskuluttajille suunnatulle pelille.
