Resident Evil -kehittäjä Shinji Mikami antoi hiljattain saksalaiselle sivustolle videohaastattelun, jolla hän paljastaa runsaasti lisätietoja The Evil Within -pelistä. The Silent Chief tietää kertoa näistä kaikkein keskeisimmät:
1) The Evil Within kulkee japanissa nimellä Psycho Break, koska se on helpompi lausua.
2) Pelin päähenkilöt eivät ole pelkureita, sillä Mikami ei voi sietää kauhuleffoissakaan hahmoja, jotka kirkuvat ja juoksevat pakoon.
3) Pelihahmo Sebastian Castellanos kyykistyy automaattisesti alert-asentoon, kun vihollisia on lähettyvillä.
4) Valaistus näyttelee keskeistä roolia pelissä, ja Mikamin vastauksesta voi tulkita, että Sebastianin kantama lyhtyy saattaa pettää pahimmissa paikoissa.
5) Pelissä ei ole käytännössä lainkaan HUD-käyttöliittymää. Poimittavien objektien nimet tulevat näkyviin kun niitä lähestyy, mutta nimet himmenevät nopeasti.
6) Pelissä on poikkeuksellisen vähän ääniefektejä tai musiikkia. Mikamin mukaan ääniä käytetään tapahtumien ilmaisemiseen ja mukana tulee olemaan myös vihollisia, jotka voi ainoastaan kuulla, ei nähdä.
7) Kamera siirtyy tähdätessä olanyli kuvakulmaan.
8) Peli tulee olemaan kokonaan elokuvallisena laajakuvana (cinematic widescreen), joten tavanomaisella 16:9-kuvasuhteella kuvan ala- ja yläreunaan jää kapeat mustat palkit.
Siinäpä ne tärkeimmät, mutta haastattelun lopussa Mikami lupasi vielä toimittajalle, tämä peli saa meidät takuulla pissaamaan housuihimme. Toivotaan, että miehen hehkutus pitää myös paikkansa.
Jos satut osaamaan saksaa, voit vilkaista dubatun haastatteluvideon tästä.