Netflix on kertonut suoratoistopalvelun tulevista mainostustavoista ja -suunnitelmista, raportoivat muun muassa Media Play News ja Ars Techina.
Yhtiö on ilmoittanut luoneensa interaktiivisia toiston aikana näytettäviä sekä toiston pysäytyksen aikana näytettäviä mainostyyppejä, joissa hyödynnetään generatiivista tekoälyä.
Tilaajille nämä uudet mainostyypit tulevat testiin osalla markkina-alueita vuoden 2026 aikana. Tarkempia yksityiskohtia niiden tarkemmasta luonteesta ei kuitenkaan vielä tiedetä. Perinteisempiä paussin aikaisia videoita on sen sijaan testattu eri markkina-alueilla jo viime kesästä lähtien.
Lue myös: TikTokiin AI Alive -tekoälytoiminto – tekee kuvista liikkuvia videoita
Lue myös: Microsoft irtisanoo päälle kuusi tuhatta työntekijää
Lue myös: Paavi kommentoi tekoälyä
Netflixin mukaan sen mainostusbisnes on vasta alkutekijöissään, ja yhtiöllä odotetaan mainostulojen tuplaantuvan tänä vuonna.
Maailmalla Netflix on testannut mainoksia sisältäviä tilausmallia loppuvuodesta 2022 asti. Raportin mukaan sillä on tätä nykyä 94 miljoonaa tilaajaa, mikä on lähes kolmannes yhtiön tammikuussa ilmoittamasta 300 miljoonan tilaajan kokonaismäärästä.