Chronicles of Elyria nostaa elämän ja kuoleman panoksia: Hahmot vanhenevat ja kuolevat, jokainen elämä maksaa

Soulbound Studiosin kehittämää MMO-peli Chronicles of Elyriaa ei voi ainakaan syyttää kunnianhimon puutteesta. Paitsi, että projektille haetaan Kickstarterissa peräti 900 000 dollarin budjettia, on sen idea myös erittäin poikkeuksellinen.

Chronicles of Elyriassa hahmot vanhenevat ja kuolevat ennen pitkää pysyvästi. Pelistä raportoivan Kotakun mukaan jokainen täyspitkä elämä kestää noin 10-14 tosimaailman kuukautta, jonka päätteeksi hahmo on lopullisesti mennyttä.

Pelin aikana voi kyllä kuolla ja palata henkiin, mutta jokainen tällainen ”peruskuolema” lyhentää hahmon kokonaisikää parilla päivällä. Lisäksi vaikutusvaltaisissa asemissa olevilla hahmoilla kuolemat lyhentävät ikää vielä rajummin. Esimerkiksi kuningas kuolee lopullisesti jo noin viiden peruskuoleman jälkeen.

Kuolemalla on hintansa myös rahallisesti: Pelin ostaessaan pelaaja saa yhden ”elämän kipinän” (spark of life), eli voi käytännössä pelata yhden hahmon eliniän alusta loppuun. Lisäelämät maksavat noin 30 dollaria, joten aikaansa ei kannata tuhlata ja jokainen ylimääräinen kuolema haaskaa myös rahaa.

Ymmärrettävästi toisen pelaajan tappamisella on pelissä vakavat seuraukset. Tappamisen johdosta pelaaja saa etsintäkuulutuksen, ja tullessaan vangituksi hänen elämänsä lyhenee merkittävästi. Chronicles of Elyriassa toisten pelaajien tappamisesta menettää siis rahanarvoista elinaikaa.

Chronicles of Elyria kuulostaa muutenkin innovatiiviselta projektilta. Pelimaailman resursseja esimerkiksi on kaiken kaikkiaan rajallinen määrä, ja hahmot voivat myös mennä naimisiin ja hankkia lapsia.

Alta näet kattavan esittelyn pelistä ja lisätietoja löytyy Kickstarterista.

Lisää luettavaa