Duke Nuken Foreverin eteen on tehty (turhaa) työtä

21.04.2011

Duke Nukem Forever, yli kymmenen vuotta tuotannossa oleva ikuisuusproduktio, on teettänyt melkoisen määrän työtä. Alkuperäinen kehittäjä 3D Realms julkisti pelin vuonna 1997, ja uusi kehittäjä Gearbox Software on työstänyt sitä vuodesta 2009. Gearboxin pomo Randy Pitchfordin mukaan 3D Realms ehti vääntää peliä 3 500 – 4 500 miestyökuukauden ajan, kun taas Gearbox ehti pistää päälle vielä 2 500 miestyökuukautta.

Gearboxin suurempi luku (suhteutettuna aikaan) selittynee sillä, että heidän tiiminsä on isompi. Suuri osa tehdystä työstä on ollut vanhan toistoa tai muuten turhaa, sillä peli tuli tunnetuksi siitä, että sen tuotannossa aloitettiin alusta liian monta kertaa.

Asiasta kertoi Kotaku.

(Keskustele uutisesta)